De vorbă cu Monica Nițescu – Director General Estetiq Solutions

„ESTETIQ SOLUTIONS este o companie ale cărei valori sunt inovația, educația, excelență“

Monica Nițescu
Director General Estetiq Solutions

 

Estetiq Solutions este o realitate de top în sfera echipamentelor și produselor cosmetice profesionale pentru sectorul frumuseții, o poveste a excelenței semnată Alma Laser, Pollogen, Noon și, nu în ultimul rând, Monica Nițescu – Director General Estetiq Solutions.

Ai un rol principal în companie: ce a înseamnat să fii femeie antreprenor în 2022, un an dificil din punctul de vedere al multor analiști financiari?

Sa fiu femeie antreprenor a fost întotdeauna un avantaj, spun eu, și chiar dacă 2022 a fost poate cel mai dificil din ultimii zece ani, tocmai pentru că sunt femeie antreprenor am reușit să depășesc obstacolele cu calm, răbdare, creativitate, perseverență și, nu în ultimul rând, cu optimism. Am trăit un an dificil, în primul rând din cauza stării de anxietate instalate în rândul clienților, stare care a paralizat multe inițiative, făcând procesul comercial mult mai dificil. Dar, și în business, la fel ca în viață, oamenii de același fel se atrag și mă bucur să spun că anul 2022 se încheie într-o notă de optimism. Mulți dintre clienții noștri lansează noi clinici sau centre de estetică, ceea ce presupune multă activitate și pentru noi.

Care au fost criteriile care au stat la baza alegerii brandurilor prezente în portofoliul Estetiq Solutions?

Estetiq Solutions este o companie ale cărei valori sunt inovația, educația, excelența. Brandurile din portofoliu au fost alese în consecință: companii care investesc în tehnologie și în studii clinice care dovedesc rezultatele obținute prin utilizarea echipamentelor sau produselor lor.

Care este brandul emblematic din portofoliul Estetiq Solutions?

Nu putem vorbi despre branduri emblematice, nu ne dorim să facem o astfel de ierarhie. Dar avem trei branduri care ne reprezintă prin conexiunile pe care le-am realizat între ele, astfel încât să putem oferi soluții complete pentru centrele de estetică și dermatologie: Alma Lasers, Pollogen și Noon Aesthetics. Alegerea lor a determinat o colaborare a producătorilor chiar la nivel mondial și mă bucur că am jucat un rol important în această colaborare, care este în avantajul utilizatorilor finali, respectiv a pacientilor din clinicile medicale și a clienților centrelor de înfrumusețare.

Ce tehnologie (și de ce) ai recomanda unui start-up? Dar unui salon care alege să își extindă oferta de tratamente cu adăugarea de echipamente pentru estetica profesională?

Eu întotdeauna recomand tehnologiile profitabile, dar pentru a avea succes, în primul rând trebuie un plan de afaceri bine pus la punct, un plan de marketing și apoi echipamentele care să contribuie la indeplinirea obiectivelor.

Pentru a avea succes, un start-up în domeniul înfrumusețării necesită o investiție de minim 100.000 de euro. În acest buget, recomand soluții de epilare definitivă, radiofrecvență, ultrasunetele și OxyGeneo, tehnologia mea de suflet când vine vorba de tratamente faciale. Avem clienți care au investit 1.000.000 de euro în 2020 în primul centru și în 2023 îl deschid pe al treilea.

În ceea ce privește produsele cosmetice, care sunt punctele forte deținute de Estetiq Solutions?

Cand vine vorba de produse cosmetice, Noon Aesthetics sunt singurii pe care îi distribuim și recomandăm.

Iubesc acest brand pentru tot ceea ce a adus nou pe piața produselor cosmetice. În primul rand, pentru că a reușit să mă convingă că peelingurile chimice nu sunt o experiență traumatizantă, ci una senzațională care te transformă din omidă în fluture.

Glumesc, dar produsele acestea nu se compară cu nimic din ce am testat anterior și am schimbat viața atâtor adolescenți cu acnee sau a multor femei cu probleme pigmentare, încât sunt iremediabil îndragostită de acest brand.

Cum sunteți organizati în ceea ce privește suportul post-vânzare?

Scopul nostru principal este să creăm parteneriate de lungă durată bazate pe comunicare și suport reciproc. Oferim partenerilor noștri consultanță, update permanent în privința produselor, schimburi de experienta cu traineri din străinatate, soluții de marketing în cadrul evenimentelor pe care le organizam anual.

Pentru multe femei antreprenoare (dar și pentru multe femei în general) este încă foarte greu să îmbine familia cu munca. Ce crezi despre acest lucru?

Deși îmi doresc să cred că poate exista echilibru între viața personală și cea profesională, în adancul sufletului  cred că poți obține excelență într-un domeniu doar dacă te dedici total. Am muncit mulți ani de dimineața până seara înainte să îmi creez familia și când a apărut fetița mea, am decis să stau acasă un an, sperând că lucrurile vor merge bine și în absența mea. Probabil că atunci firma nu era suficient de bine organizată încât să funcționeze fără mine și a trebuit să mă întorc după zece luni și am luat-o de la capăt. Am muncit mai puțin, ca să pot petrece timp în familie și a durat mai mult construcția, dar totul se rezumă la ce ne dorim. Iubesc ceea ce fac profesional, dar din punctul meu de vedere, nimic nu are valoare dacă nu ai cu cine să împarți ceea ce construiești, așa că doresc tuturor celor care se apucă de orice tip de business, să aibă în primul rând suportul moral al unor oameni care îi iubesc și susțin, pentru a avea entuziasmul de a construi ceva frumos de care să se bucure.

Care crezi că sunt valorile, ideile și viziunile pe care le-ai adus în companie și de care ești mândră?

Pentru mine, compania înseamnă oamenii care lucrează în ea. Valorile mele sunt libertatea, onestitatea, inovația și creativitatea, integritatea și bucuria de viață. Toate acestea se regăsesc în echipa noastră și sunt fericită când văd că zâmbetul există pe fața colegilor și a partenerilor mei. Îmi place să cred că oamenii vin la muncă de plăcere, mai ales că petrec atât de mult timp la birou.

Viziunea cu care cumva i-am atras pe toți este că putem crea orice dorim dacă scopul nostru este unul nobil, care să nu aducă beneficii unei singure persoane, ci unei întregi comunități, iar puterea exemplului pune lucrurile în mișcare, la fel cum competiția te face mai bun. Sunt extrem de bucuroasă ca am oameni în echipă de peste 15 ani și sper să ieșim la pensie împreună.

Ce sfaturi le-ai da femeilor care vor să se împlinească pe plan profesional?

Sa găsească pasiunea care le determină să facă business-ul potrivit. Să nu caute o industrie în care cred că pot avea succes, ci să găsească succesul făcând ce le place cu adevărat.

Și ținând cont că în ediția aceasta avem un articol despre personal branding, ce părere ai – brandingul personal riscă să devină mai important decât abilitățile, experiența, capacitatea reală a unui profesionist de a aborda o activitate, sau de ce nu, a unui produs de a fi apreciat pentru ceea ce oferă și nu pentru cum este împachetat, prezentat?

Bună întrebare! Când aud de branding personal, mă gândesc la ACT PR, echipa noastră de comunicare ce mi-a influențat viața și business-ul în ultimii ani și, din fericire pentru mine, în mod pozitiv. Deși nu prea îmi place în lumina reflectoarelor, am înțeles că e important să fim constanți în demersurile de promovare, să fim vizibili, dar întotdeauna consistenți în ceea ce transmitem.

Așadar, nu cred că brandingul personal poate exista fără abilități reale, nu va intra în conflict cu ele, ci le va conține. Altfel nu se poate vorbi despre branding, ci despre un context favorabil, dar trecător.

Peste puțin timp vom păși în 2023 și poți alege să îți canalizezi toată energia într-o singură dorința (în afară de sănătate, care este întotdeauna primordială), care ar fi aceasta?

Dacă presupunem că suntem sănătoși, singura mea dorință ar fi să trăim în armonie, iubire și bucurie!


Follow Us On Instagram