Instagram – vintage, zoom şi sparkle effect!

Cu excepția fotografiilor în care vârsta parcă rămâne blocată undeva în tinerețe, datorită filtrelor și retușurilor aplicate (fără cearcăne pentru numele lui Dumnezeu!), imaginile cele mai apreciate pe Instagram încep să-și schimbe tendința, nemaifiind de interes close-up selfie-ul sau fotografia culinară „gata de a fi devorată”. Și nici măcar fotografiile cu lumânări, care fac atmosferă, nu mai plac într-atât de mult comunității aflate în continuă creștere (800 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună, la nivel mondial).

La nivel global, auto-fotografiile își pierd aerul acela de selfie pentru a lăsa locul pe podium fotografiilor realizate cu echipamente profesionale și tipărite pe hârtie, în vederea obținerii efectului vintage, de epocă. Videoclipurile? Idem, trebuie să pară vechi și să fie realizate cu camera video, pentru ca mai apoi să fie vizualizate pe Instagram ca și cum ar fi înregistrate pe o casetă VHS. Filtrele cele mai frecvent utilizate în 2017, în conformitate cu noile clasamente publicate de Instagram, sunt Clarendon, Gingham, Juno, Lark și Moon. Selfie stick-urile aproape că au dispărut, strategiile noi, adoptate de cântăreți și de top models, regine ale Instagramului, sunt fotografiile făcute cu aparate foto clasice pentru a acumula inimioare.

Selfie – urile au înregistrat o adevărată evoluție ( și ce evoluție!!!). Acestea trebuie să pară ca niște fotografii cu unghiuri ciudate, chiar luate de jos în sus, în ciuda bărbiei duble care apare în mod inevitabil pe gâtul fiecăruia. Nu trebuie să fie nimic pregătit ! Nu!!!! Totul trebuie să pară instantaneu, cu expresii originale și (aproape) spontane, păr ciufulit sau machiaj întins. Fotografia pare trivială? Este ok! Veți atrage mult mai multe click-uri dacă veți decide să o postați cu capul în jos!!! Selfie-ul momentului este unul plin de strălucire.
Cea mai râvnită și folosită aplicație de către celebritățile din întreaga lume se numește KiraKira și oferă o strălucire orbitoare dinților, părului și tenului, reușind să transforme o simplă fotografie în ceva magic. Deci… din rățușca cea urâtă vă puteți transforma în prințesă, precum Cenușăreasa la finalul basmului. Pentru fiecare defect există un filtru, problema imediată fiind însă confruntarea cu realitatea…

Și adieu cearcănelor! Albirea zonei de sub ochi este un must do pe Instagram și poate fi făcută folosind anumite filtre, deci iată cum dispar cearcănele cu un simplu click. Oare de ce producătorii de aparatură estetică nu se inspiră puțin? Ar fi un real ajutor pentru cosmeticiene și pentru noi, sărăcuțele femei imperfecte! Ce tratamente? Ce hidratare? Dați un click și sunteți perfecte! La polul opus, există și cei care doresc să scoată în evidență cearcănele cu grafica în creion, dar, în general, sunt adolescenți care pot glumi despre asta (ce oroare!!!).

Imaginile? Vintage! Indiferent dacă sunteți tineri sau mai puțin tineri, cele mai apreciate fotografii trebuie să aibă un efect „nostalgic”, folosind un filtru cu efect grainy sau, și mai bine, puteți face videoclipuri scurte cu efect VHS, anii ’80, unde vor rula imagini zgâriate.
O altă opțiune: pozele alb-negru, post anii ’40. Pentru toate acestea există aplicația potrivită, dar imaginile vintage nu înseamnă deloc o calitate proastă!

Fenomenul “zoom”. În acest caz trebuie să vă concentrați pe detalii, chiar amuzante și neplăcute. Close-upuri care arată doar un ochi, o gură, o rană…. atâta timpcât detaliile atrag atenția persoanei care se uită la fotografie și, în aceeași măsură, dacă avem de-a face cu o imagine originală, ciudată sau fără sens, fotografia pare să aibă un anumit impact, afirmă analiștii Instagram.
Motivul? Nu se știe!

Concluzie: No brain, no pain!


Follow Us On Instagram