10 Întrebări… pentru Lucia Gregoire, Tehnique Cosmetics

10 Întrebări… pentru Lucia Gregoire, Tehnique Cosmetics

Este un act de curaj să laşi deoparte un domeniu, o ţară şi să o porneşti de la capăt doar pentru simplul motiv că tu CREZI în acest domeniu al esteticii aplicate?

Curaj? Oare se poate spune aşa? Poate, totul depinde de viziunea pe care o ai despre viaţă şi despre felul în care te ghidezi, de principiile pe care le ai şi, mai presus de toate, de ce-ţi doresti. Eu, întotdeauna m-am ghidat după instinctele pe care le-am avut şi mereu am luat decizia pe care am considerat-o eu cea mai bună pentru mine. Şi pot să mă laud fără falsă modestie că, în majoritatea cazurilor, nu am greşit! Şi, ca să revin la întrebare, afirm cu tărie că DA! Am crezut în acest instinct al meu şi am luat decizia să mă arunc în această aventură care, de altfel, era o premieră pentru mine văzută din toate unghiurile. Dar, având în vedere că sunt o persoană căreia-i plac foarte mult provocările, mi-am spus: De ce nu? Hai să o fac şi pe asta! Şi uite aşa am re-ajuns în România cu scopul de a mă apuca de ceva complet nou pentru mine.

Cum se vede acum frumuseţea prin ochii unui fost inginer, Lucia Gregoire?

Frumuseţea prin ochii mei? Cred că se vede la fel ca şi prin ochii oricărei femei normale din această lume… Frumuseţea este ceva extrem de relativ după părerea mea, totul depinde de ochii care privesc. Pentru mine frumuseţea este acel ceva care-mi încântă ochiul, care-mi place mie personal indifferent de părerea celorlalţi .

Împreună cu Adina Dumitru ai pus bazele unei afaceri cu produse profesionale de înfrumuseţare din Milano, Italia. Care consideri că este reperul tău/vostru în acest business? Cum aţi reuşit să convingeţi saloane de top să utilizeze produsele importate de Technique?

Da, am pus bazele unei afaceri cu produse profesionale dedicate în principal părului, produse italiene, din Milano. Nu am avut nişte repere în momentul în care am decis să facem această afacere în România, dar cu siguranţă am avut un scop. Care este acela? Toate femeile au nevoie de stilişti care să aibă grijă de părul lor. Implicit şi noi. Şi am văzut că pe piaţa din România există câteva branduri consacrate, de renume internaţional, după care urmează o altă serie de branduri care încearcă să-şi facă un loc pe piaţă şi care ocupă un segment destul de redus faţă de brandurile

consacrate. Am studiat politica acestora, am văzut care sunt punctele lor forte, care sunt punctele lor slabe, după care am încercat ca, în această mare, să ne poziţionăm şi noi şi să vedem care ar fi acel element în plus care să ne diferenţieze, care să ne dea o plus valoare şi care să ne poată propulsa în această piaţă concurenţială destul de puternică. Ar fi desuet să afirmăm (vorbesc şi în numele Adinei) că ne bazăm pe calitate, deoarece, clar, toate brandurile pun accent pe acest element şi cu siguranţă este ceva care caracterizează produsele sau marea majoritate a produselor de pe piaţă. În zilele noastre, este foarte dificil să spui că un produs sau un altul nu este de calitate, deoarece dacă acest criteriu nu este îndeplinit atunci se exclude singur. Reperul nostru în acest business este faptul că venim cu nişte produse care, cel puţin în momentul de faţă nu au concurenţă, produse inovatoare şi cu ajutorul cărora ne-am format o nişă de piaţă. Nu ştiu dacă intenţia noastră este să convingem saloanele de top să lucreze cu produsele noastre, pentru noi clienţii sunt saloanele, în general, şi nu numai cele de top. Nu ne place snobismul şi

cu siguranţă nu este categoria de clienţi pe care ne-o dorim. Intenţia noastră este să comercializăm un brand de calitate care să fie accesibil tuturor, vrem să trecem de epoca în care copii săraci treceau pe lângă vitrinele cu dulciuri şi se lingeau pe buze pentru că nu puteau să-şi cumpere bomboanele pe care le vedeau. Acest brand se vrea un brand cu un raport calitate-preţ excelent. Cred că am spus totul. Intenţia noastră este să convingem clienţii sau potenţialii clienţi că avem un produs care merită încercat…. După care, decizia le aparţine. Şi mândria noastră este că, în majoritatea cazurilor, decizia a fost pozitivă, adică au decis să continue drumul cu noi.

Ştiu că te implici trup şi suflet în această afacere dar se întâmplă să şi primeşti înapoi din ceea ce dărui?

Da! Cu siguranţă da! Nu există să te implici în ceva ce faci cu sufletul mai ales şi să nu primeşti înapoi ceva. Este imposibil. Şi spun asta pentru că oamenii simt imediat în momentul în care eşti în faţa lor şi te prezinţi. Simt dacă eşti acolo doar pentru a mai bifa un client şi atât, unul din mulţi alţii pe carei ai sau faptul că te prezinţi în faţa lor cu intenţia de a contribui la o schimbare a lor în bine, la faptul că eşti în faţa lor nu pentru a le vinde un produs în principal ci pentru a crea o legatură de durată, din care ambele părţi să aibă ceva de câştigat şi nu mă refer numai la partea materială (care şi ea contează, din păcate) dar poate de cele mai multe ori contează mult mai mult celelalte aspecte. Dorinţa noastră când am demarat această afacere a fost aceea de a veni cu ceva care să ne diferenţieze de concurenţă. Şi aici spun că a contribuit foarte mult structura noastră interioară. Pentru noi lucrul cel mai important

sunt oamenii, independent de afacere. Şi aici trebuie lucrat. Fiecare trăieşte în lumea lui, cu problemele lui, cu bucuriile lui, cu tristeţile lui, cu frustrările sau mulţumirile lui s.a.m.d. Important este să vrei şi, bineînţeles, să poţi să intri pe acel canal de comunicare comun care, până la urmă, să te facă să vibrezi la unison cu cel sau cea pe care o ai în faţa ta. Cred că de aici porneşte totul. Şi mai vreau să cred că am şi reusit să facem acest lucru (poate mai învăţăm câte ceva sau poate ne putem perfecţiona).

Consideri că există suficientă deschidere pentru acceptarea de noi produse profesionale în piaţa românească? (mă refer aici la împărţirea pieţei de coafură cu firmele al căror marketing este mai agresiv)

La inceput am crezut că da, altfel nu am mai fi început această afacere. După o perioadă însă am început să înclin către nu, pentru că ne-am lovit de mentalităţi refractare. Dar după o perioadă de timp, mai ales în contextual economiei actuale, am constatat o deschidere mai mare către nou. Am constatat că oamenii sunt mai dispuşi să încerce şi sunt mult mai atenţi când îşi cheltuie banii.

Care este atu-ul tău în comunicarea cu clienţii şi de la ce anume(legat de acest aspect) nu ai face nici un rabat?

Acum vreţi să-mi aflaţi toate secretele? Poate cevaceva vreau să mai păstrez pentru mine. Dar ca să nu spuneţi că nu vreau să vă spun nimic, aş zice că atuul meu ar fi felul meu de a fi. Eu iubesc oamenii în general, consider că sunt fiinţele cele mai minunate de pe acest pământ iar dacă în faţa ta ai o persoană pe care o cataloghezi imediat drept rău-voitoare, rea sau ceva de genul asta este pentru că, de fapt, acea persoană este lipsită de iubire. Iar eu încerc să împrăştii acea iubire necondiţionată în jurul meu. Şi am constatat că la o astfel de atitudine, nu există ca până la urmă să nu primeşti ceva frumos în schimb. Trăim într-o lume care devine din ce în ce mai dură, aşa că eu vreau ca atât cât putem să încercăm să împărţim necondiţionat ceva frumos, mai ales că nu ne costă nimic.

Sunt mai multe lucruri de la care nu aş face nici un rabat, dar ca să-l spun pe cel mai important acesta ar fi respectul. După părerea mea este baza oricărei

comunicări cu oamenii

Ce înseamnă pentru tine un foarte bun produs profesional destinat îngrijirii părului pe timp de vară, de exemplu? (pentru că tot suntem în sezon)

Un produs care să ajute părul să-şi menţină structura intactă, care să-i păstreze luciul, hidratarea optimă, într-un cuvânt: care să facă părul să arate la sfârşitul verii la fel de frumos şi de sănătos ca la începutul ei.

Cum vezi afacerea ta peste 5 ani?

Ştii că nu mi-am pus întrebarea asta până acum? Chiar interesantă. Cred că mă văd undeva sus, într-un loc din care să mă bucur pentru realizările pe care le-am avut şi să încerc să perfecţionez totul din ce în ce mai mult, să continui să pun baze din ce în ce mai solide afacerii pe care am început-o cu câţiva ani înainte.

Ai o familie superbă – te felicităm din tot sufletul! Cum reuşeşti să aloci timp copiilor tăi şi să rămâi o mamă extreme de prezentă în viaţa lor dar să şi acorzi importanţa cuvenită şi afacerii tale?

Păi… cred că în general ca orice mamă – femeie de afaceri. Au fost două alegeri pe care le-am făcut la timpul lor şi încerc să le împac pe ambele. Nu-mi place să fac rabat de la nici una şi, în consecinţă, cred că am reuşit să găsesc acel echilibru între cele două astfel încât nici una să nu aibă de suferit. Nu ascund faptul că şi acasă şi în afaceri am câte o echipă de oameni fantastici care reuşesc să mă completeze perfect. Şi, de fapt, cred că acesta este secretul în orice. Să nu încerci să faci totul de unul singur că atunci, mai devreme sau mai târziu te vei resimţi şi, totodată,

cei din jurul tău se vor resimţi.

Eşti o persoană foarte credincioasă – lucru atât de mare şi de frumos – mai ales astăzi când totul (sau aproape totul) se reduce la…o goană nebună după bani. Cât de mult contează pentru tine acest lucru?

Da, sunt o persoană credincioasă dar nu fac caz de acest lucru. Credinţa mea este a mea şi nu-mi place să vorbesc prea mult despre asta. Consider că este o opţiune a fiecăruia şi atât. Nu ştiu care este scopul acestei goane furibunde după bani în zilele noastre când, dacă este să ne gândim avem nevoie de atât de puţin pentru a fi fericiţi. În ultimii ani, am realizat ( cred că şi datorită vârstei) că multe alte lucruri sunt mult mai importante în viaţă decât banii, dar numai atunci când nu le mai avem realizăm acest lucru.. şi de multe ori e prea târziu. Pentru mine nu există o goană nebună pentru bani, nu a fost niciodată şi nici nu va fi. Consider că este mai important este să te dedici în totalitate muncii pe care o faci, să o faci cu dragoste şi cu dăruire, să crezi în ceea ce faci şi, mai devreme sau mai târziu, rezultatele nu vor întârzia să apară. Important este să avem răbdare.


Follow Us On Instagram