Cu sau fără clienți. În ce situație sunteți?

Perioada prin care trecem în continuare și-a pus amprenta în mod semnificativ asupra domeniului frumuseții. După cum bine știm, saloanele de înfrumusețare au fost printre primele care și-au întrerupt activitatea, din cauza imposibilității de a continua serviciile păstrând distanțarea socială.

În urmă cu puțin timp, dumneavoastră, specialiștii în domeniul frumuseții, v-ați reluat activitatea. Cu siguranță ați observat schimbări atât în ceea ce privește comportamentul clienților, cât și în numărul lor. Din nefericire, situația actuală îi determină pe clienți să nu se mai simtă în siguranță în spațiile publice și, mai ales când sunt atinși de alte persoane. Acest lucru nu este de condamnat și, de asemenea, nu se întâmplă din vina dumneavoastră. Este pur și simplu vorba despre teama de a nu ne îmbolnăvi.

În urma redeschiderii saloanelor s-au format două categorii de specialiști în ceea ce privește numărul de clienți. Unii dintre dumneavoastră sunt extrem de aglomerați, iar alții au pierdut clienți din cauza pandemiei. În prima grupă de specialiști vorbim despre manichiuriste și hairstyliști. Aceste domenii sunt foarte căutate în această perioadă, deoarece în perioada carantinei unghiile au crescut, gelul a căzut, părul s-a deteriorat, a crescut și se observă firele albe sau rădăcinile de altă culoare. Așadar, femeile consideră că aceste tratamente sunt cele mai importante pentru ele acum, când avem posibilitatea de a ieși din case.

Cealaltă categorie este formată din cosmeticieni și make-up artiști. În ceea ce privește tratamentele corporale, clienții evită să vină la dumneavoastră, deoarece simt că se expun prea mult virusului din cauza suprafeței mari de corp pe care altcineva o atinge. Deși serviciile dumneavoastră sunt sigure, oamenii sunt precauți. Totodată, gândindu-ne la priorități, clienții vor cataloga unghiile și coafura ca fiind mai importante decât pielea catifelată a picioarelor, deoarece primele sunt mai „la vedere”. În ceea ce privește machiajul profesional, lipsa evenimentelor cauzează reducerea numărului de cliente. De asemenea, o altă cauză poate fi teama acestora de a fi atinse în zona feței.

Este necesar să știți cum să gestionați problema, indiferent de categoria din care faceți parte. În cazul în care sunteți extrem de aglomerați, trebuie să vă organizați foarte bine timpul și să evitați aglomerația în zona de așteptare a salonului. Dacă faceți parte din cea de-a doua categorie, este necesar să luați măsuri în care să le explicați clientelor că sunt în siguranță atunci când apelează la serviciile dumneavoastră.

 

 

Sabina Apostu


Follow Us On Instagram