Finalul unui an și începutul altuia aduce cu sine modificări, noi tendințe și influențe în toate domeniile frumuseții. Ca de fiecare dată, de altfel. Cine nu s-a obișnuit încă ca tendințele să se schimbe rapid? Și cine, mai bine ca specialiștii din industria beauty, nu știe mai bine că e nevoie să țină cont de aceste tendințe în desfășurarea activității, astfel încât să ofere clienților tot ceea ce este mai nou și mai bun?
Indiferent de domeniul în care profesați, există pentru fiecare o noutate care șochează sau un nou trend care devine rapid un „must have”, tocmai de aceea este foarte important să fiți mereu la curent cu noutățile din industrie.
După cum bine știți, există un element foarte important, prezent în toate domeniile, și anume – culorile. Indiferent de activitatea practicată, în special în industria frumuseții, culorile sunt peste tot, iar ele sunt foarte importante pentru crearea unui aspect estetic și armonios. Și indiferent la ce ne referim, că vorbim despre haine, machiaj sau unghii, culorile alese conturează abilitățile profesionistului prin capacitatea de a le asorta, adapta la noile tendințe, dar și prin creativitatea exercitată pentru a le scoate din zona banalității. Mai mult decât atât, culorile reprezintă stări de spirit, sentimente, dorința de a fi în pas cu moda, dar și atracții vizuale spontane.
Și… așa cum ne-am obișnuit încă de acum 22 de ani, în fiecare an Institutul Pantone oferă directivele necesare în ceea ce privește paleta de culori în trend. Anul 2021 a fost marcat de două culori, nu una, așa cum eram obișnuiți. Ultimate Gray – Gri Suprem și Illuminating – Galben Luminos au fost culorile care ne-au însoțit anul acesta și Institutul a venit cu ceva diferit față de anii anteriori: a fost pentru prima dată în istoria Institutului când a fost selectată o nuanță acromatică (gri) și pentru a doua oară când au fost alese două culori, nu una.
Conform celor de la Pantone, nuanța de gri a fost aleasă pentru a exprima calmul, neutralitatea și fundația dură a unei construcții, în timp ce nuanța de galben pentru a ne reaminti de razele calde ale soarelui și bună dispoziție. Chiar dacă fiecare dintre cele două culori a fost independentă, împreună au evidențiat modul în care diferite elemente s-au reunit pentru a exprima un mesaj de forță și speranță. Alegerea Institutului pentru anul 2021 nu a fost deloc întâmplătoare, ci a fost făcută ținând cont de evenimentele care au marcat 2020, adică pandemia cu COVID-19, mișcarea Black Lives Matter și protestele anti-rasism din Statele Unite. De asemenea, nevoia de comunicare și de relații interumane, pe care pandemia le-a accentuat puternic, au fost printre factorii care au stat la baza deciziei alegerii celor două culori de la care ne luăm la revedere acum.
Revenind la anul 2022, culoarea pe care cei de la Institut au ales-o este Very Peri – o combinație uimitoare în tonuri de albastru periwinkle cu subtonuri de roșu-violet viu. Da! Aceasta este culoarea pe care o vom vedea în modă, în design, în industria frumuseții și în alte multe domenii. O culoare pe care o regăsim și în natură la penajul anumitor păsări sau în florile de lavandă. Adevărul este că, după doi ani de pandemie, aveam nevoie de ceva special – iar cei de la Pantone ne-au oferit acel „ceva” – au creat o culoare care până acum nu a existat în catalogul Institutului!
Această nouă culoare, deosebită prin însăși unicitatea ei, este, conform Pantone: „un simbol al spiritului global al momentului („zeitgeist”) și al tranziției prin care trecem. Trăim vremuri de adevărată transformare. Pe măsură ce ieșim dintr-o perioadă intensă de izolare, cunoștințele și standardele noastre de viață se schimbă, viața noastră a fuzionat cu cea digitală. Designul digital ne ajută să ne extindem limitele realității, deschizând ușa unei lumi virtuale dinamice în care putem explora”. Și într-adevăr, putem observa și noi cum această culoare ne arată fuziunea vieții moderne, tendințele de culoare din lumea modernă și viața digitală în viața fizică și invers.
Putem concluziona că noua culoare este cea mai caldă și fericită dintre toate nuanțele de albastru. Cei de la Institut susțin că Very Peri „încurajează inventivitatea și creativitatea personală, că ne îndeamnă la o curiozitate îndrăzneață, care ne animă spiritul creativ și ne ajută să îmbrățișăm toate posibilitățile viitoare”. Și cum să nu fim fericiți cu așa vești bune? Ce alt domeniu e mai potrivit pentru a fi inventivi și creativi, dacă nu industria beauty?
Așadar, indiferent în care dintre domeniile frumuseții activați, fiți pregătiți să le oferiți clienților servicii… în culoarea anului 2022. Abia așteptăm să întâlnim în lunile ce urmează creațiile specialiștilor în această nuanță. Cu siguranță vor fi unice, exact așa cum este și Very Peri.