Salonul The A a devenit rapid un punct de reper pe harta frumuseții capitalei, un spațiu despre care toată lumea vorbește zilele acestea deși a fost lansat oficial cu puțină vreme în urmă. Miruna Mocanu, fondatoarea salonului The A, nu este la primul său succes antreprenorial și nu este deloc străină de industria de frumusețe. Pasionată de chimie, antreprenor de la o vârstă fragedă, mamă tânără, Miruna ne povestește despre ce înseamnă să fii femeie de succes și cum a reușit să aducă un concept nou și proaspăt în România.
Femeie, mamă, soție, antreprenor de succes, vrem să știm cine este Miruna Mocanu în toate ipostazele sale.
Cred că cel mai greu este să te caracterizezi și să le povestești oamenilor despre tine, în câteva cuvinte, sperând să cuprinzi cât mai mult și să poți portretiza o imagine cât mai completă. Sunt o ființă complexă care se bucură din plin de fiecare ipostază în care viața a decis să o pună.
Toate rolurile din viața mea sunt în echilibru și le îndeplinesc cu succes. Cred că asta este esența, te poți simți cu adevărat împlinită doar atunci când fiecare ipostază pe care o ai îți aduce bucurie și te împlinește. Iubesc să fiu fiica părinților mei, mama fiului meu, iubita soțului meu, și în același timp, designerul propriei mele vieți, omul care muncește până la epuizare și își îndeplinește fiecare vis, oricât de nebunesc ar părea la început pentru cei din jur.
Sunt extrem de activă, altfel cu siguranță nu aș reuși să le fac pe toate, sunt foarte încăpățânată și mereu în căutare de provocări noi. Și, poate cel mai important, îmi place să știu că sunt utilă și că fac o diferență în lume prin toate lucrurile pe care le fac în fiecare zi pentru mine și pentru cei din jurul meu.
De unde a venit dragostea ta pentru domeniul beauty?
Domeniul beauty este doar un derivat al chimiei, marea mea dragoste! A fost un pas natural, studiind atât de multe formule chimice în căutarea produselor cosmetice potrivite mie și analizând cu atenție ingredientele acestora.
Îmi doresc să îmi dezvolt propriul brand de produse cosmetice, bazate pe știință, care să trateze și să prevină o mulțime de afecțiuni dermatologice. Este un vis la care lucrez cu multă pasiune de ani de zile și care se apropie, în fiecare zi, de realizare. Este un proces care durează, mai ales că vorbim despre o industrie atât de vastă și în continuă dezvoltare, dar sunt sigură că rezultatele vor merita din plin.
Ce te-a determinat să îți începi propria afacere și de ce în domeniul frumuseții?
Și deschiderea salonului, la fel ca trecerea de la chimie la beauty, a fost un pas natural și o consecință a dragostei mele pentru frumusețe și a spiritului meu antreprenorial. Nu este primul meu business, am preluat afacerea părinților mei, o farmacie, foarte devreme în viață. Acolo am învățat enorm și m-am dezvoltat ca antreprenor. Salonul The A este doar următorul pas în dezvoltarea mea și a portofoliului meu antreprenorial. Și, ca toate lucrurile pe care le fac, The A este ca niciun alt centru de înfrumusețare, cu servicii și produse de top, la superlativ!
Să fii femeie antreprenor cu siguranță nu este ușor. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai întâmpinat?
Nu cred că simplul fapt de a fi femeie mi-a adus provocări sau mi-a cauzat probleme foarte mari, cel puțin nimic notabil. Știu că în multe țări este o adevărată provocare să reușești atunci când ești femeie însă în România nu se simte la fel de tare.
O provocare pe care am simțit-o, însă, a fost să fiu luată în serios de către partenerii de afaceri din cauza vârstei. Faptul că eram foarte tânără, 22 de ani, nu mă ajuta foarte tare să fiu băgată în seamă sau părerile mele să fie luate în serios. A fost nevoie de multă muncă și de rezultate reale și palpabile ca să pot depăși eticheta de copil care nu are habar pe care oamenii tind să o pună automat.
Crezi că este mai greu pentru o femeie să fie un antreprenor de succes decât pentru un bărbat?
Business-ul românesc nu este lipsit de misoginism și de prejudecăți și da, uneori poate fi mai greu pentru o femeie, mai ales dacă te poziționezi greșit. Eu sunt o fire ambițioasă și orgolioasă și am ales să tratez concurența masculină ca pe o provocare și aleg să mă motiveze, nu să mă demoralizeze. În plus, am folosit faptul că sunt femeie în avantajul meu, mai ales în situațiile care au implicat negocieri. Eu nu tratez oamenii de afaceri în funcție de sex ci în funcție de realizări și știu când este în interesul meu să învăț, să aflu lucruri noi, și de la cine, indiferent că a fost femeie sau bărbat și indiferent de vârstă.
Ai deschis de curând un salon de înfrumusețare cu un concept unic în România. Povestește-ne despre concept și despre nevoia pe piața a salonului The A.
Când am decis să deschid The A a fost din nevoia mea personală. Mergând să îmi fac unghiile într-un loc, părul în altul și așa mai departe, alergând pe urmele profesioniștilor și căutând saloane în care produsele utilizate să fie cu adevărat profesionale, am realizat că în România este o mare nevoie pentru un astfel de beauty center. Un singur loc în care să poți merge pentru toate serviciile de care ai nevoie și acele servicii să fie executate toate la cele mai înalte standarde.
Conceptul The A este în primul rând despre a oferi o experiență completă, de la servicii și produse premium, până la zone de relaxare exclusiviste într-un cadru intim și cu un vibe pozitiv. Conceptul The A este despre a avea parte de o experiență ca nicio alta de până acum. Este un proiect de suflet pentru mine dar și pentru echipa de profesioniști pe care o am alături, doar așa putem oferi servicii de top.
Ce face din salonul The A un salon unic în care orice femeie își dorește să fie răsfățată?
Experiența trăită! The A nu este doar un alt salon, este un beauty center echipat după cele mai înalte standarde. Folosim doar produse de cea mai bună calitate și oferim ritualuri de îngrijire personalizate pentru fiecare clientă în parte. The A este o experiență, nu o vizită la salonul de înfrumusețare.
Ce este sistemul Skin Instant și de ce consideri că este necesar și pe piața din România?
Tehnologia Skin Instant de la Biologique Recherche un sistem unic de analiză, diagnostic și prescripție de produse sau tratamente care, de asemenea, monitorizează modificările tenului în timp, oferind asistență dinamică pentru tratamentele prescrise.
Contrar credințelor populare, nu avem un tip de ten. Treaba asta cu tipul de ten pe care îl ai este ceva comercial care ajută cumva la identificarea aproximativă a nevoilor tenului. Însă, în realitate, tenul se schimbă pe parcursul zilei, dar și cu trecerea anilor. Factorii externi influențează extrem de tare tenul și, deși putem crede că tenul nostru este normal, și probabil este dimineața când ne trezim, pe parcursul zilei, sub influența vântului, soarelui, poluării și așa mai departe, pot apărea diferite dezechilibre la nivelul epidermei care ar trebui adresate specific.
Ce branduri fac parte din portofoliul The A și de ce le-ai ales pe fiecare dintre ele?
Portofoliul de produse nu este încă complet, suntem în negocieri pentru a aduce și alte branduri de top pentru a fi disponibile la The A.
În acest moment, folosim exclusiv produse premium. Pentru îngrijirea pielii folosim produse de medical spa de la branduri recunoscute internațional cum ar fi Biologique Recherche care ni s-a alăturat prin intermediul institutului Biologique Recherche România. Vorbim despre o metodologie exclusivă, personalizată de tratamente cosmetice adaptate la fiecare Skin Instant și bazate pe produse cu o concentrație ridicată de ingrediente active.
Un alt brand prezent în salon este Augustinus Bader. Tehnologia Trigger Factor Complex 8 a profesorului Bader, care stă la baza produselor, este o tehnologie exclusivă compusă din peste 40 de ingrediente și inspirată de peste 30 de ani de cercetare, inovație și studii clinice.
Pentru îngrijirea părului avem în portofoliu produse de la Biologique Recherche, Kérastase, Moroccanoil și Kevin Murphy. Chiar cele mai bune de pe piață, gamele premium de la fiecare.
Care este feedback-ul primit până acum de la clientele care au trecut pragul salonului?
Așa cum speram, feedback-ul primit până acum este unul pozitiv. Bucureștencele au primit cu entuziasm deschiderea salonului și sunt foarte mulțumite de serviciile primite la noi. Ritualurile de îngrijire personalizate au avut cel mai mare succes, femeile își doresc și au nevoie să fie răsfățate și să primească, în același timp, cele mai bune servicii existente pe piața, create exclusiv pentru ele și nevoile lor.
Feedback-ul lor mi-a confirmat, încă o dată, faptul că exista o nevoie pentru un astfel de loc, pentru un beauty center complet și complex, care să poată oferi toate serviciile de care o femeie are nevoie, într-un spațiu intim și relaxant.
The A este un salon exclusiv pentru femei sau aveți și servicii dedicate bărbaților?
Conceptul The A nu a fost gândit pentru a fi dedicat exclusiv femeilor ci mai degrabă dedicat persoanelor smart, indiferent de sex. Într-adevăr, momentan nu avem servicii de frizerie, prin urmare în zona de coafor avem servicii dedicate femeilor. Însă, restul serviciilor sunt unisex. Bărbații acordă din ce în ce mai multă atenție îngrijirii tenului iar serviciile și produsele noastre le sunt potrivite și acestora.
Cu siguranță nu te vei opri aici. Care sunt planurile tale de viitor și la ce surprize trebuie să ne așteptăm din partea ta?
Dacă ar sta cineva ascuns în mintea mea cred ca s-ar distra foarte tare. În primul rând de aglomerația de idei de acolo. Am multe idei pe care doresc să le pun în practică dar trebuie luate pe rând. Mereu am câte o idee nouă pentru The A dar nu vorbesc despre ele până ce nu le și pun în practică, este o superstiție veche pe care o am. Tot ce pot dezvălui momentan este faptul că vor urma surprize plăcute, așa cum este și conceptul The A.