Roxana Maya
ANTREPRENOR, BL OGGER ȘI INFLUENCER
Ai o comunitate mare și frumoasă de urmăritori, ce te-a inspirat să devii influencer de beauty, fashion și travel?
Ai punctat bine atunci când ai spus că este frumoasă. Mă bucur să am o comunitate minunată de oameni după sufletul meu, cărora să le împărtășesc o parte din experiență mea zilnică, dar și de la care să am și eu ce învața, pentru că, de multe ori, le cer și eu sfaturi (de care chiar țin cont atunci când este nevoie).
Totul a început cu șase-șapte ani în urmă la Palatul Bragadiru, acolo unde se ținea o gală în cadrul căreia erau premiați cei mai buni bloggeri. Așa s-a născut ideea că aș putea și eu să îmi fac un blog, simțind că am ce să le împărtășesc celor care m-ar urmări în urma experienței mele de peste 15 ani în fashion, beauty & lifestyle.
Așa că, anul următor mă aflăm printre nominalizații la acele premii din categoria „Rising Stars in Fashion Blogging”, însă cel mai bine m-am simțit atunci când am fost nominalizată la cea mai importantă categorie: „Best Fashion & Beauty Instagram Account”, alături de nume importante și cu foarte mulți urmăritori din această industrie.
Însă, odată cu trecerea timpului, mi-am dat seama că nu premiile sunt cele mai importante, ci numărul de oameni care îmi spun că reușesc să îi inspir, care îmi mulțumesc pentru că am putut să îi ajut cu un sfat sau pur și simplu i-am făcut să zâmbească prin glumele făcute sau prin optimismul meu.
Care sunt cele mai mari provocări ca influencer în ziua de astăzi?
Provocări sunt, ca în fiecare domeniu, însă mie îmi plac provocările, căci am senzația că te fac să fii mai bun, să te autodepășești. Mereu trebuie să fii la zi cu informațiile, cu noile platforme, cu schimbările, noutățile de pe fiecare platformă, să fii foarte activ și să nu lași să treacă nici măcar o zi fără a fi aproape de comunitatea ta. Merg constant la conferințe în domeniu, pentru a fi la zi cu absolut tot ce este nou.
Care este cel mai important aspect pe care îl urmărești atunci când alegi să colaborezi cu un brand?
Cred că cel mai important aspect este calitatea produsului sau serviciului pe care urmează să îl promovez. Întotdeauna, dar întotdeauna, cer o perioadă de testare pentru a fi sigură că eu sunt mulțumită de produs, în primul rând. S-a întâmplat de-a lungul timpului să fiu nevoită să refuz colaborări, tocmai din cauza acestui lucru. Mai apoi, pun accent și pe relația dintre mine și client, în sensul în care îmi place să fiu lăsată să postez în stilul meu caracteristic, evident ținând cont și de nevoile colaboratorului. Sunt bucuroasă pentru că am foarte multe colaborări încă de când am început să activez în acest domeniu. Mă încânta atunci când colaboratorii mă descriu ca fiind „o persoană serioasă și foarte bine educată”.
Nu este ușor să creezi conținut interesant în fiecare zi – care este sursa ta de inspirație atunci când vine vorba despre crearea conținutului de beauty și fashion pentru Instagram?
Așa este, nu e ușor, însă este bine că sunt o persoană cu multă imaginație. Încerc să mă inspir de pe conturile de Instagram din afară. Mereu caut conturi inspiraționale, atât de beauty, cât și de fashion.
Vreau să transmit informație cât mai calitativă și, pentru a fi în măsură să dau sfaturi de beauty sau fashion, am urmat și cursuri de calificare în aceste domenii, având la activ cursuri de makeup, dar și de stilist vestimentar cu Maurice Munteanu, iar atunci când nu sunt eu în măsură să dau sfaturi, mă consult cu specialiștii din diverse domenii.
De asemenea, trebuie mereu să gândim ținute noi, makeup și hair care să se potrivească cu acestea, dar și locații potrivite. Nu mai pun că sunt zile în care trebuie să schimb, în funcție de evenimente, și trei-patru ținute. Trebuie să recunosc că mașina mea este, de fapt, un „dressing ambulant”.
Cu siguranță ești la curent cu tot ce este nou și hot în industria frumuseții – care sunt cele mai importante tendințe în domeniul beauty pe care le urmărești în prezent?
Se pare că se revine ușor la machiajul anilor ’90, se mizează pe naturalețe, pe piele care să respire, se vor folosi mai multe creme hidratante colorate și BB cream în locul fondurilor de ten grele, mate. Se pune accent pe luminozitatea tenului în acest an și îmi place mult acest trend.
Sunt în tendințe „Bleached brows” sau sprâncenele decolorate atât pe marile podiumuri de modă, în rândul vedetelor, cât și pe rețelele de socializare.
Nu pot spune că sunt o fană a acestei tendințe, însă este un trend… mie mi se pare că nu accentuează plăcut trăsăturile feței și sunt mai degrabă adepta sprâncenelor mai groase, naturale.
În materie de rujuri, anul acesta se vor purta culori îndrăznețe precum roșu, purpuriu, portocaliu, maro și chiar negru. Nu mai sunt în tendințe buzele puternic conturate sau luciurile de buze transparente.
Genele voluminoase sunt la modă, folosiți mascara pentru volum! Eu pentru un impact mai mare folosesc cleștele profesional de curbare a genelor.
Și folosiți illuminator pentru ca pielea să arate ca o oglindă. Ca truc, pentru ca pielea mea să arate cât mai bine, pun două picături de iluminator lichid în BB cream înainte de a-l aplica.
Fardurile colorate și cele neon vor fi vedetele anului 2023, iar pentru obraji vom folosi blush în nuanțe vii de piersică și roz, care pun accent intens pe pomeți și uneori pe pleoape, tâmple și pe nas.
Însă nu uitați că toate acestea sunt doar niște tendințe trecătoare, cel mai important este să identificăm cum ne stă nouă cel mai bine și ce ne scoate mai frumos trăsăturile în evidență.
Știm că ți-ai deschis propria agenție de modele – cum ai reușit să îți transformi pasiunile într-un stil de viață și un business de succes ?
Întotdeauna am fost de părere că tot ceea ce faci trebuie făcut cu pasiune, dedicare. Îmi place să împărtășesc din experiențele mele. Cred că așa a fost și cu agenția, care între timp s-a transformat în academie: My Models Academy.
Îmi place să cred că sunt o persoană norocoasă, care a putut să își transforme pasiunile într-un stil de viață. De anul trecut am reușit să deschidem și o Asociație, „Lift for better”, tot din iubirea de oameni, de semeni… pentru a reuși să transformăm, atât cât putem, lumea… într-un loc mai bun, însă cel mai mult punem accent pe educație, atât la Academia de modele cât și la Asociație.
Care este povestea din spatele deciziei de a-ți deschide propria agenție de modele?
Decizia am luat-o acum ceva ani (peste 15), pe vremea când și eu eram doar un „copil” ( 19 ani), dorind să creez ceva foarte serios, ce va dăinui în timp. O agenție care să le reprezinte pe viitoarele modele, care să le și învețe multe lucruri folositoare.
Am pornit de la 0 , însă cu o ambiție de fier și cu credință că voi reuși. La vremea aceeea aveam în buzunar doar 100 de lei în banii noștrii actuali, bani cu care am putut să îmi fac doar niște pliante de promovare… mi s-au deschis multe uși, chiar am lucrat cu instituții publice precum casele de cultură care mi-au pus la dispoziție săli pentru repetiții. Îmi amintesc și acum lacrimile de fericire atunci când, în prima lună, s-au înscris la agenție un număr impresionant de fete. Era dovadă vie că visele se pot transforma în realitate.
Au trecut sute de fete de atunci pe la agenție… dar cea mai mare mândrie este să le văd acum femei de success: designeri, actrițe, prezentatoare TV, makeup artiști, antreprenoare. Asta e cea mai mare realizare, atunci când pui o piatră de temelie în educația cuiva, atunci când peste ani vezi recunoștință în ochii lor.
Dincolo de faptul că aceste fete devin modele de catwalk, lucrăm intens să devină modele de viață. De aceea, le predăm nu numai modelling ci și bune maniere, televizune, dicție, social media, stil vestimentar, conduită etc. Iar pe tot ceea ce predăm am făcut cursuri de specializare pentru a fi în măsură să transmitem informația corectă.
De asemenea, începând de anul acesta, avem department special pentru copii, pentru că educația și ținuta trebuie implementate cât mai devreme.
De anul acesta am început și o colaborare specială pentru a trimite modele din cadrul agenției care să ne reprezinte țara cu mândrie la cel mai înalt nivel la concursurile Internaționale de Miss.
Întotdeauna am pus modelele și nevoile lor pe primul loc, încercând să le reprezint cât mai bine posibil. Agenția, pentru mine, este ca un copil pe care mă chinui să îl cresc frumos de mai bine de 15 ani.
Cum îmbini cariera de influencer de beauty și fashion cu cea de anteprenor?
Trebuie să recunosc faptul că nu este ușor, însă totul este posibil cu multă muncă și determinare. Muncesc minim 12 ore pe zi și cel mai adesea nu există nici weekend pentru mine. Știu că oamenii care mă urmăresc de multe ori nu realizează acest lucru, și nici nu îmi place să mă plâng… pentru că tot ceea ce fac implică multă pasiune, de multe ori nici nu îmi dau seama când trece timpul. Ador că fac tot ceea ceea îmi place, sunt o persoană energică și pozitivă și cred că nici nu aș putea să stau fără a face ceva, fără a munci.
Care este cel mai mare obstacol pe care l-ai întâmpinat până acum ca antreprenor și cum l-ai depasit?
Cu siguranță au fost obstacole de-a lungul timpului, nu a fost ușor. Imaginați-vă că eram doar o fată foarte tânără cu aspirații înalte atunci când am pornit pe acest drum… nimeni din familia mea nu mai fusese antreprenor pentru a-mi spune „cu ce se mănâncă” acest domeniu. Studiam cărți de antreprenoriat că să văd ce ar trebui să fac, însă multe erau pentru alte popoare, se mulau perfect pentru societatea lor, în special pentru americani, nu pentru noi… așa că a trebuit să învăț din propriile greșeli, să cad, să mă ridic și apoi să merg mai departe.
Întotdeauna obstacolele, să le spun așa, m-au ambiționat, m-au făcut să îmi depășesc propriile așteptări, m-au făcut să fiu mai bună în domeniile în care activez.
Și asta sfătuiesc pe orice antreprenor sau tânăr la început de drum, să nu cedeze, să caute soluții pentru că totul pe lumea această are o soluție și să nu înceteze să creadă în propriile visuri, să lupte pentru ele și acestea vor devein relitate!
Care este cea mai mare realizare de până acum?
Sinceră să fiu, nu m-am gândit care este cea mai mare realizare de până acum. Sunt multe și pe domenii diferite. Mă bucur de ele pe moment și îmi iau energia pentru a merge mai departe pentru a atinge noi obiective.
Pentru mine, realizările sunt de domeniul afectiv: atunci când aduc zâmbetul pe chipul unui om, atunci când ofer și primesc iubire, atunci când reușesc să inspir oamenii din jur. Și cred că cea mai mare realizare va fi cea de a-mi întemeia propria familie.
În rest, îmi propun obiective noi în fiecare an, ce stau sub formă unui „Vision/Dream Board” la mine pe perete.
Care este cel mai important sfat pe care l-ai primit în cariera ta și cum te-a ajutat acesta să ajungi unde ești astăzi?
Am mai spus-o, cred că cel mai important a fost mottoul după care m-am ghidat: „Ai căzut, ridică-te, luptă și vei câștiga!”, așa că mereu puterea am găsit-o înăuntrul meu.
De asemenea, tatăl meu are o vorbă: „Nu te interesează capra vecinului”, așadar mereu mi-am văzut strict de treburile mele și propria-mi evoluție, fără a sta să văd ce face sau ce spune concurența. Consider că este loc pentru toată lumea și singura concurență îmi sunt eu, încercând, cu fiecare zi ce trece, să devin mai bună și mai înțeleaptă. Este important ca, la sfârșit de zi, să pui capul pe pernă împăcat cu tine și cu alegerile pe care le-ai făcut, să încerci să ai echilibru în viață, deși știu că nu este ușor.
Călătorești mult, ce ținută preferi să porți atunci când călătorești și cum îți alegi hainele în funcție de destinație?
Acum când răspund la acest interviu tocmai ce am terminat de împachetat hainele pentru urmatoarea destinație: Grecia.
Pentru aeroport întotdeauna aleg ceva lejer, iar mai apoi, în funcție de destinație, îmi fac ținutele pe zile. Nu este ușor pentru noi, creatorii de conținut, pentru că mereu trebuie să avem ținute noi, inspiraționale. Îmi aleg haine care se pot mixa între ele, pentru a crea cât mai multe ținute.
Sincer, am studiat diverse tehnici de împachetare a hainelor, de alegere cât mai atentă a lor, însă cu siguranță de fiecare dată mă trezesc că iau mai mult decât îmi trebuie la mine, dar mai bine așa decât să ai senzația că ai uitat ceva… cu siguranță aici multe femei îmi dau dreptate.
Cum îți gestionezi timpul între Instagram, bussines și călătorii?
Pfff… aici recunosc că mi-ar fi mult mai ușor dacă ziua ar avea mai mult de 24 ore… cam toată lumea se plânge că timpul parcă trece mult prea repede. Încerc, doar încerc, nu înseamnă că îmi iese de fiecare dată, să echilibrez totul. De obicei, am o agendă (de mână) în care am programul pe zile și ore foarte bine stabilit pentru a reuși să bifez toate targeturile. Îmi place ca la sfârșitul fiecărei zile să văd că am reușit în proporție de măcar 80% să realizez ce mi-am propus. Am știut întotdeauna să renunț la ce nu am nevoie pentru a avea timp pentru lucrurile și persoanele cu adevărat importante din viața mea, dar și pentru mine. Nu uit niciodată să îmi acord timp și mie, propriilor nevoi, tocmai de aceea îmi încep fiecare zi cu mine, cu timpul acordat mie. Diminețile încep cu recunoștință și o cafea bună.
Ce sfaturi ai pentru femeile care își doresc să se simtă încrezătoare în propria piele?
Să nu uite, așa cum am spus și mai sus, să își acorde și lor timp, iubire, compasiune. Să nu mai fim atât de critice cu noi înșine, societatea, social media chiar ne face să tindem spre perfecțiune, să fim mereu în concurență, să nu fim mulțumite de noi. Dar trebuie să înțelegem că perfecțiunea nu există, frumusețea este relativă și sub atâtea forme: NOI TOATE SUNTEM FRUMOASE EXACT AȘA CUM SUNTEM! Să nu ne mai chinuim singure și să înțelegem că trebuie să nu fim în concurență cu absolut nimeni. Știi ceva? Am observat că bunătatea și uubirea ne fac mai frumoși… trebuie să fim buni și iubitori atât cu noi, cât și cu ceilalți.