Motive pentru care orice business trebuie să aibă un website performant

Raluca Zdrobiș, Marketing Wizard

 

Încă de la apariția Internetului în anii ’90, business-urile au folosit website-urile ca pe un instrument de stimulare a vânzărilor și pentru a extinde vizibilitatea pe cea mai vastă piață disponibilă. Având în vedere că în prezent 75% dintre consumatori fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună, deținerea unui website este esențială pentru orice brand.

De la izbucnirea pandemiei în 2020, accentul pus pe interacțiunile online a crescut semnificativ. Având în vedere că restricțiile de izolare au împiedicat clienții să viziteze fizic companiile, mulți s-au văzut nevoiți să apeleze la website-uri pentru a-și satisface nevoile de cumpărături. Trendul a rămas semnificativ în zona de cumpărături online, odată ce oamenii au descoperit, de fapt, cât de mult simplifică acest lucru viața de zi cu zi. Prin urmare, devine mai important ca niciodată pentru branduri să aibă o prezență digitală solidă, concentrată pe un website excelent, care oferă experiența căutată de către clienți, indiferent dacă este un site de vânzare propriu-zisă sau de prezentare a serviciilor.

În era digitală în care trăim, cu tot mai mulți oameni conectați online și cu schimbări majore în comportamentul de cumpărare, un website de calitate devine un instrument esențial pentru succesul oricărei afaceri.  Un website nu este doar o resursă statică, ci o unealtă flexibilă care poate fi integrată în strategia de marketing, care crește vizibilitatea și vânzările, și care ajută la construirea credibilității și a relațiilor cu clienții.

Indiferent dacă un business își vinde sau nu serviciile/produsele online, website-ul va fi, de multe, ori primul loc în care clienții potențiali învață despre companie. De aceea, website-ul trebuie considerat un activ esențial în care trebuie investite resursele necesare pentru dezvoltarea și menținerea acestuia, scopul final fiind atingerea obiectivelor și creșterea într-o piață competitivă. Un website bun nu este doar un avantaj, ci o necesitate în lumea afacerilor moderne.

Evoluția comportamentului de cumpărare

În ultimele decenii, comportamentul de cumpărare al consumatorilor s-a schimbat semnificativ. Aproape totul este acum disponibil online și din ce în ce mai mulți oameni își îndreaptă atenția către Internet pentru a cerceta produse și servicii înainte de a face o achiziție. Această tendință s-a accentuat în special în timpul pandemiei COVID-19, când restricțiile de călătorie și distanțarea socială au făcut cumpărăturile online să devină normă.

Conform datelor de la Think With Google, 63% dintre ocaziile de cumpărături încep online, iar acest număr a crescut în perioada pandemiei. Cu atât de mulți consumatori care își încep călătoria de cumpărare online, un website devine un punct de referință crucial pentru orice afacere.

Creșterea vizibilității 

Un website nu este doar o prezență online, este o unealtă puternică pentru a crește gradul de vizibilitate al business-ului. Mai ales pentru business-urile care nu au expunere stradală. Dacă în trecut succesul unui business era determinat de vizibilitatea locației pentru a atrage clienți, acum orice business poate accesa o piață largă de potențiali cumpărători prin intermediul Internetului. Nu mai este necesară investiția în spații cu vizibilitate mare decât pentru business-urile din industria FMCG, dar și acolo lucrurile se schimbă ușor, ușor.

Un website eficient poate servi ca o platformă simplă pentru a oferi potențialilor clienți informații detaliate despre afacere, produse și servicii. Business-urile își pot prezenta istoria și valorile, și își pot ajuta clienții să înțeleagă de ce ar trebui să aleagă exact produsele sau serviciile lor.

Clienții sunt online!

Chiar dacă business-ul oferă servicii ce pot fi accesate doar fizic, cum ar fi saloanele de înfrumusețare, potențialii clienți folosesc Internetul pentru a lua deciziile de cumpărare și pentru a afla mai multe despre un business. Un business trebuie să fie acolo unde sunt clienții săi!

Recrutarea de clienți noi și loializarea celor deja existenți

Un website nu este doar un instrument static, ci poate fi integrat în strategia de marketing digital. Acesta poate fi conectat la e-mailuri, campanii de publicitate și rețele sociale, permițând interacțiunea cu potențialii clienți pe canalele pe care le folosesc cel mai mult. O campanie de e-mail bine concepută poate direcționa potențialii clienți către website, unde își pot continua experiența și pot deveni clienți plătitori.

În plus, website-ul permite o interacțiune constantă cu clienții existenți și potențiali. Se poate răspunde la întrebări, oferi asistență și îmbunătăți relația cu clienții prin intermediul platformei online. Acest lucru contribuie la dezvoltarea loialității clienților și la creșterea satisfacției acestora.

Credibilitatea business-ului

Probabil cea mai importantă componentă a finalizării unei achiziții, fie de produse, fie de servicii, este credibilitatea pe care clientul o are în brand. Credibilitatea este esențială pentru a convinge un client să facă achiziția finală. De aceea, atunci când potențialii clienți caută informații despre produsele sau serviciile de care sunt interesați, deseori își formează o primă impresie pe baza website-ului. Un website bine conceput transmite un mesaj de profesionalism și încredere, ceea ce poate face diferența între a câștiga sau a pierde un client.

Website-ul poate servi, de asemenea, drept o platformă pentru recenzii și feedback de la clienți. Recenziile pe care alți clienți le lasă cu privire la serviciile sau produsele achiziționate fac ca încrederea să crească, atunci când acestea sunt favorabile. Părerile altor consumatori contribuie semnificativ la decizia finală de cumpărare.

Puterea motoarelor de căutare online

Motoarele de căutare joacă un rol esențial în atragerea traficului către website. Statisticile arată că peste jumătate (53,3%) din traficul unui site web provine din căutarea organică, iar 49% dintre utilizatori folosesc Google pentru a descoperi produse și servicii noi.

Pentru a beneficia de puterea motoarelor de căutare online, și pentru a fi ușor descoperit de către potențialii clienți, website-ul trebuie să fie optimizat SEO. Acest lucru implică crearea unei experiențe incluzive pentru clienți, o structură simplă de navigare și utilizarea cuvintelor cheie relevante pentru afacere.

O modalitate excelentă de a atrage trafic organic către website, dar și de a crește încrederea potențialilor clienți în business, este integrarea în website a unui blog. Articolele de blog trebuie nu doar să fie optimizate SEO pentru a atrage clienți, dar trebuie să și ofere informații valoroase acestora. Un blog interesant, care oferă valoare clienților, structurat bine și ușor de urmărit, împreună cu un newsletter care să transmită informațiile către bazele de date deja existente, fac o diferență enormă în ceea ce privește traficul organic adus către site. Blogul este un instrument extrem de puternic pentru generarea de trafic și atragerea potențialilor clienți.

24/24, 7 zile din 7

Unul dintre avantajele majore ale unui website este disponibilitatea sa non-stop. În timp ce afacerile tradiționale au un program de lucru limitat, un website funcționează 24/7. Acest lucru oferă clienților posibilitatea de a accesa informații și de a face achiziții oricând își doresc, inclusiv în afara orelor de program normale sau de sărbători legale.

De asemenea, website-ul le oferă flexibilitate clienților de a afla informații despre produse și servicii înainte de a lua decizia de cumpărare, indiferent de momentul zilei. Nu este necesară o interacțiune umană pentru a li se răspunde la marea majoritate a întrebărilor pe care le au referitoare la servicii sau produse și pot afla toate detaliile necesare în mai multe etape, în funcție de timpul pe care îl au disponibil.

Foarte mulți clienți au nevoie de mai multe zile pentru a decide să facă o achiziție. Au nevoie de informații, revin de mai multe ori pe site și compară informațiile cu site-uri externe, pentru a se asigura că iau cea mai bună decizie de cumpărare. De aceea este extrem de important ca website-ul să fie bine construit și ușor de navigat, astfel încât să ofere toate informațiile necesare pentru a influența decizia de cumpărare într-un mod pozitiv, și să ofere răspunsuri la cele mai frecvente întrebări ale potențialilor cumpărători.  Un site web este ca un reprezentant de vânzări care este acolo 365 de zile pe an. Iar un site bun poate face ca o companie mică să arate ca un jucător important.

Wbsite-ul este o vitrină online

Website-ul este echivalentul online al vitrinei fizice, reprezintă fața publică a afacerii și trebuie să ofere o primă impresie excelentă. Poate fi utilizat pentru a evidenția de ce afacerea este specială, ce valori reprezintă și ce produse sau servicii oferă.

Prin intermediul unui website, se poate crea o prezență online care reflectă personalitatea și cultura afacerii. Se pot împărtăși povestea brandului, misiunea și viziunea pe care brandul o are cu potențialii clienți. Aceasta poate contribui la construirea unei relații autentice cu clienții și poate inspira încredere.

Ce presupune un website bun

  • Unwebsitebun este ușor de găsit pe motoarele de căutare – asta înseamnă optimizare SEO și o cantitate mare a informațiilor oferite pe site prin intermediul blogului și prezentării serviciilor și produselor.
  • Un website bun trebuie să fieatractiv din punct de vedere vizual și ușor de navigat. Vizitatorii ar trebui să poată găsi ceea ce caută fărăprea multe bătăi de cap. Potențialii cumpărători vor alege business-urile ale căror site-uri arată modern și profesional, în detrimentul celor învechite și greu de utilizat.
  • Website-ultrebuie să fie optimizat pentru mobile! Cum cele mai multe căutări și decizii de cumpărare sunt luate de pe telefoanele mobile, este extrem de important ca site-ul să arate la fel de bine și să fie la fel de ușor de navigat pe mobile cum este de pe desktop.
  • Un website bun are viteză mare de încărcare a informațiilor în pagină, se mișcă ușor și are fluiditate în ceea ce privește structura. Pentru asta este nevoie de un webdevelopercu experiență și un hosting de calitate.
  • Un website bun atrage trafic în mod organic, prin intermediul informației pe care o are disponibilă. Nu doar despre servicii sau produse, ci și despre toatetopicurilede interes pentru potențialii cumpărători, conexe cu ce este disponibil pentru vânzare.
  • Un website trebuie să consolideze brandul!Website-ular trebui să fie piatra de temelie a brandingului. Este un loc excelent pentru a explica clienților de ce există business-ul, cum este diferit de concurență și cum le poate oferi acestora ceea ce au nevoie.

Într-o lume tot mai digitalizată, un website bine conceput și gestionat corespunzător poate face diferența dintre succes și eșec pentru o afacere. Acesta servește ca o poartă către lumea online, permițând afacerilor să ajungă mult mai ușor la potențialii clienți.

 

 

 


Follow Us On Instagram