Cu picioarele adânc înfipte în pământ, minte limpede și o agilitate extraordinară de a se descurca în lumea complicată a relațiilor publice și comunicării, Denis Radu este omul care reușește cu succes de peste 14 ani să crească branduri și să le ajute să devină vizibile pe piața românească. Ușor controversat în industria sa, prin prisma faptului că nu se ascunde în spatele cuvintelor și spune mereu ce are de spus, Denis Radu este extrem de real și mereu deschis atunci când este întrebat despre secretele meseriei și ce se află în spatele lucrurilor frumoase pe care le vedem. Am stat de vorbă cu el pentru a afla mai multe despre Denis Radu omul, cine este el atunci când nu îl vede nimeni, dar și despre Denis Radu – specialistul în PR.
Dacă te-ai putea descrie în câteva cuvinte și ai putea spune despre tine ceva ce nu lași să se vadă dincolo de imaginea ta publică, ce ne-ai spune?
Public sunt acest om imperturbabil, cu o imagine construită cu grijă și profesionalism. Dincolo de imaginea publică, sunt o persoană care simte tot, se implică prea mult, se aprinde repede și îi pasă de oamenii din jurul său. Ce nu las să se vadă? Cât de mult îmi pasă de fapt de toți prietenii și oamenii apropiați mie.
Ai studiat domeniul turismului, dar ai mers pe calea Relațiilor Publice. De ce ai ales acest drum și care au fost motivele pentru care ai renunțat la o carieră în turism?
Drumul pe care sunt acum m-a ales pe mine și nu invers. Și chiar cred asta, mai ales prin prisma circumstanțelor deloc obișnuite care m-au condus pe această cale. Și, ca să fie clar, circumstanțe mai puțin neobișnuite nu înseamnă ca a picat ceva din cer, nicidecum, ci pur și simplu este vorba despre un mod mai puțin obișnuit prin care am primit această șansă. La turism nu am renunțat, este prima mea dragoste și simt că la ea mă voi întoarce, sper eu cât mai curând.
Ești specialist în Relații Publice și Comunicare și știi toate dedesubturile acestei meserii. Care crezi că sunt cele mai importante calități pe care este trebuie să le aibă un om de PR?
Nu știu dacă sunt eu în măsură să spun care sunt cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă oamenii de PR, și asta pentru eu nu am una dintre cele mai des întâlnite calități pe care o observ în branșă – nu pot lua totul „mai puțin personal”. Eu mă implic mult prea mult și îmi depășesc atribuțiile. Dar, trecutul este trecut, din greșeli învățăm, sau așa ar trebui, și sunt mult mai precaut în ultima vreme.
Ce iubești cel mai mult la meseria aceasta? Și ce nu îți place deloc și ai vrea să schimbi?
O iubesc și nu o mai iubesc. Nu pot eu să schimb nimic, doar să încerc să mă schimb eu mai mult și să devin mai puțin implicat, pentru că risc să nu mai iubesc nimic la meseria asta.
Dacă ai putea retrăi sau reface un moment din cariera ta, care ar fi acela și de ce?
Cred că fiecare dintre noi și-ar dori să poată schimba anumite întâmplări, situații, decizii din trecut – câteodată măcar. Dar eu sunt conștient că sunt omul care sunt prin prisma întâmplărilor și acțiunilor trecute, și bune și rele, și sunt unde sunt tot datorită lor. Să schimb trecutul, chiar și părțile urâte, ar însemna să mă schimb pe mine, și nu vreau asta. Trăiesc în prezent și asta este tot ceea ce contează!
Dacă ai avea posibilitatea să te întorci în timp ai alege să faci altceva din punct de vedere profesional?
Nu realizăm cât de puțin contează ceea ce ne dorim noi, ceea ce devenim sau ce alegem să facem. Noi venim cu lecțiile gata făcute, pe care trebuie să le trăim și să le ducem la bun sfârșit. Degeaba mă gândesc eu că mi-aș dori să fiu chirurg dacă lecțiile pe care eu trebuie să le învăț sunt în altă parte. Oricât ne-am împotrivi, trebuie să trăim ceea ce ne este scris.
Care este cea mai mare provocare pe care ai întâmpinat-o în relația cu clienții?
Să învăț să am răbdare! Nu am avut niciodată și nu este unul dintre atuurile mele. Dar pare că este o lecție principală pe care trebuie să o învăț și se tot repetă și repetă. Oricât te-ai împotrivi nu te lasă.
Ce ai vrea să vezi diferit în următorii ani în această industrie? Crezi că este nevoie de o schimbare?
Mereu este loc de mai bine. Însă ce mi-aș dori eu este să se meargă mai mult pe fapte decât pe vorbe și, cel mai important ar fi ca cei care apelează la un PR sau la o agenție de PR să înțeleagă ca noi nu suntem agenți de vânzări!