Urmăritori vs. Engagement sau cum să îți construiești un cont de Instagram sau TikTok care să atragă clienți

În lumea marketingului pe rețelele de socializare, două concepte dominante își dispută atenția: numărul de urmăritori și engagamentul. Deși mulți consideră că un număr mare de urmăritori este esențial pentru succes, realitatea este că engagamentul este adesea factorul determinant pentru impactul și eficacitatea strategiilor de social media. Hai să explorăm de ce engagamentul este atât de crucial și cum poți construi un cont de Instagram sau TikTok care să atragă clienți prin intermediul acestuia.

Calitatea înaintea cantității

Da, sunt sigură că este satisfăcător să deschizi aplicațiile de social media și să vezi un număr impresionant de urmăritori. Dar dacă aceștia nu interacționează activ cu conținutul tău, mai este la fel de impresionat? Engagamentul, care include aprecieri, comentarii, distribuiri și salvări, indică faptul că publicul tău nu doar există, ci este și implicat și interesat. Acesta este un indiciu al relevanței conținutului tău pentru audiența ta. Până la urmă, urmăritorii care sunt realmente interesați de conținutul tău sunt interesați și de serviciile sau produsele pe care le comercializezi. Și acești urmăritori pot fi transformați în clienți.

Construirea unei comunități

Engagamentul este cheia pentru a construi o comunitate puternică în jurul brandului tău. Atunci când urmăritorii interacționează în mod regulat cu conținutul tău, se dezvoltă un sentiment de apartenență și loialitate. Această comunitate este mai probabil să susțină brandul tău, să împărtășească conținutul tău și, în cele din urmă, să devină clienți. Comunitatea loială este acolo când ai nevoie de ajutor, pentru a apăra brandul în fața celor care nu au cuvinte bune des spus despre el, când organizezi campanii sau evenimente. O comunitate loială va distribui pentru a te ajuta.

Algoritmii

Majoritatea algoritmilor pe rețelele de socializare favorizează engagamentul în fața numărului de urmăritori. Platformele precum Instagram și TikTok promovează conținutul care generează un engagement ridicat, deoarece acest lucru este interpretat ca un semn al calității și relevanței. Astfel, chiar și cu un număr mai mic de urmăritori, un angajament ridicat poate extinde vizibilitatea și acoperirea conținutului tău.

Potențial de conversie

Urmăritorii engaged sunt mai predispuși să se transforme în clienți. Ei au deja arătat interes pentru brandul tău și interacționează activ cu conținutul tău. Acest lucru îi face mai receptivi la apelurile la acțiune, fie că este vorba despre înregistrarea pentru un newsletter, vizitarea site-ului tău sau efectuarea unei achiziții. Urmăritorii engaged sunt cei care vor reacționa cel mai rapid atunci când lansezi o promoție, chiar dacă nu au fost clienți până în acest punct, pentru că sunt cu adevărat interesați de conținut și vor să profite pentru a încerca produsele sau serviciile.

Numărul de urmăritori nu este întotdeauna indicator al succesului

Un număr mare de urmăritori nu garantează succesul, mai ales dacă aceștia sunt inactivi sau falși. Urmăritorii cumpărați sau aduși pe cont prin participarea la diferite giveaway-uri în calitate de sponsor, pot afecta nu doar credibilitatea brandului, ci și eforturilor de creștere a engagementului.

Echilibrul

Numărul de urmăritori este important doar atâta vreme cât este real și urmăritorii sunt cu adevărat interesați de conținut. Un număr mare de urmăritori poate amplifica vizibilitatea și credibilitatea brandului tău, este angajamentul care stimulează interacțiunile semnificative. Dar doar atâta vreme cât el este susținut de un engagement puternic. Prin urmare, concentrarea pe cultivarea unui engagement autentic ar trebui să fie un element central al oricărei strategii eficiente de social media, indiferent de numărul de urmăritori. Construirea unei comunități active și loiale va avea un impact mai semnificativ asupra afacerii tale decât obținerea unui număr mare de urmăritori.

Greșeli de evitat pe rețelele de social media

Promovarea în social media este o unealtă esențială de creștere a oricărui business. Cu toate acestea, există anumite capcane pe care le poți întâlni atunci când vine vorba de gestionarea prezenței online. Evitarea acestor greșeli poate face diferența între succesul și eșecul unei strategii de marketing pe social media. Iată câteva dintre cele mai comune greșeli pe care ar trebui să le eviți:

  • Postarea de conținut de calitate slabă

Una dintre cele mai mari greșeli pe care oamenii le fac pe rețelele sociale este postarea de conținut de calitate slabă. Utilizatorii rețelelor sociale sunt bombardați cu sute de postări în fiecare zi, așa că este esențial să oferi ceva cu adevărat valoros și interesant. Evită să postezi conținut generic sau axat exclusiv pe vânzări.

  • Cumpărarea de urmăritori

Am spus și mai sus și o mai spun încă o dată!

Cumpărarea de urmăritori poate părea o modalitate ușoară de a crește rapid rețelele sociale, dar este o greșeală majoră. Acești așa-numiți urmăritori sunt în mare parte conturi bot și conturi auxiliare pe care oamenii reali nu petrec cu adevărat timp. Mai mult, urmăritorii falși pot compromite credibilitatea. Când un brand are un număr mare de urmăritori, dar cifre mici de engagement este clar că urmăritorii nu sunt reali. Astfel, încrederea în brand scade. Engagementul va crește foarte greu atunci când urmăritorii nu sunt reali, pentru că nu are cine să interacționeze cu conținutul, iar algoritmii vor îl sancționa.

  • Neglijarea subtitrărilor

Subtitrările sunt adesea trecute cu vederea, dar sunt extrem de importante pentru menținerea atenției publicului. Acestea oferă context suplimentar și îi pot încuraja pe utilizatori să comenteze sau să interacționeze cu postarea. Nu doar că se înțelege mai ușor mesajul, dar ajută și atunci când utilizatorul nu poate asculta cu sunet. El va înțelege în continuare și poate interacționa cu postarea.

  • Ignorarea comentariilor și mențiunilor

Rețelele sociale sunt interactive, deci este crucial să răspunzi la comentarii și mențiuni. Ignorarea lor poate duce la alienarea publicului și la pierderea încrederii în brand. Răspunde la comentarii și întrebări cât mai repede posibil. Monitorizarea mențiunilor este, de asemenea, esențială și  este o modalitate ușoară de a crea conținut adițional.

  • Lipsa autenticității

Autenticitatea este extrem de importantă, poate cea mai importantă, atunci când creezi conținut. Oamenii au nevoie să se conecteze și nu se pot conecta la ceva ce pare fals sau copiat. Oamenii vor să vadă partea frumoasă, dar și partea grea, vor să vadă când te bucuri, dar și când ești supărat, când este frumos, dar și când este urât. Vor să vadă cum greșești și cum treci peste. Folosește imagini și informații autentice și exprimă personalitatea brandului tău în mod autentic. În plus, gestionează comentariile negative într-un mod autentic și empatic. Nu le șterge, ci răspunde-le și încearcă să rezolvi problemele într-un mod transparent și deschis.

Evitarea acestor greșeli comune pe rețelele sociale te poate ajuta să îți construiești o prezență online puternică, să atragi și să menții publicul țintă. Reține că rețelele sociale sunt un mediu dinamic și în continuă schimbare, deci este important să rămâi flexibil și să te adaptezi strategiilor în funcție de evoluția platformelor și preferințele publicului.


Follow Us On Instagram