Page 10 - Revista_nr108
P. 10
marketing
PILONI DE CONȚINUT PENTRU
SOCIAL MEDIA:
CUM SĂ CONSTRUIEȘTI O
STRATEGIE SOLIDĂ ȘI EFICIENTĂ
BY RALUCA ZDROBIȘ
Pilonii de conținut sunt teme majore sau categorii care defi- dar poziționează brandul ca expert în domeniu, ceea ce
nesc strategia de comunicare a unui brand în social media. sporește credibilitatea și atrage audiența care caută soluții
Aceștia sunt fundamentul unei astfel de strategii, oferind di- eficiente.
recție, coerență și diversitate în comunicare. Sunt puncte de
referință, structuri care asigură că toate postările sunt alinia- Conținutul inspirațional își propune să motiveze și să creeze
te la valorile, obiectivele și mesajele brandului. Fiecare pilon o legătură emoțională cu publicul. De exemplu, un brand
răspunde unei nevoi sau dorințe specifice a publicului țintă, care vinde produse pentru îngrijirea părului poate împărtăși
fie că este vorba de informare, educație, divertisment sau poveștile reale ale clienților care au obținut rezultate vizibile
inspirație. după folosirea produselor, iar acest tip de postare este
adesea însoțit de imagini „înainte și după”. Un exemplu mai
De exemplu, dacă reprezinți o clinică de estetică, pilonii de profund poate fi o poveste personală a unui client care, după
conținut ar putea include sfaturi pentru îngrijirea pielii, po- o schimbare de look, a recăpătat încrederea în sine, ceea ce
vești inspiraționale ale pacienților, detalii despre proceduri poate inspira și alți clienți să încerce produsul. Emoția vinde,
și chiar postări interactive care să încurajeze feedback-ul. iar acest tip de conținut rezonează profund cu audiența.
Acești piloni funcționează ca un ghid care te ajută să creezi
conținut consistent și atractiv, indiferent de platformă. Conținutul de divertisment aduce un element de relaxare și
bucurie. Videoclipurile scurte și amuzante sau provocările
Pilonii de conținut nu sunt doar un exercițiu creativ, ci un interactive sunt exemple perfecte. Un brand de modă, de
element strategic esențial pentru orice brand. Aceștia aduc exemplu, poate crea provocări în care urmăritorii își arată
claritate și structură, transformând social media într-un in- stilul personal folosind un hashtag specific și tag către brand,
strument puternic de comunicare. iar cele mai originale postări pot fi premiate cu vouchere de
reduceri sau produse gratuite. Un alt exemplu poate fi un
O mare greșeală în social media este postarea aceluiași tip brand de cafea care postează un videoclip amuzant despre
de conținut, fără a avea varietate. Un exemplu major sunt „cum arată dimineața fără o cană de cafea” sau o parodie
conturile saloanelor de manichiură, care postează exclusiv despre cum fiecare își începe ziua cu cafeaua preferată.
poze cu manichiuri! Publicul este suprasaturat, nu mai inter- Aceste postări sunt atractive și ușor de distribuit, crescând
acționează cu postările, iar contul nu mai crește și nu mai astfel vizibilitatea brandului într-un mod natural.
este recomandat către persoanele care nu îl urmăresc. În
felul acesta, contul nu mai poate fi folosit ca un instrument de Conținutul conversațional este esențial pentru crearea unei
promovare și creștere a business-ului. comunități online active și implicate. Prin întrebări deschise,
sondaje sau provocări, un brand invită audiența să partici-
Tipuri de piloni de conținut pe activ la discuții și să interacționeze cu ceilalți membri ai
pentru social media comunității. Un exemplu simplu, dar eficient, ar fi o posta-
re de tipul: „Care este secretul vostru pentru un început de
Pilonii de conținut pot varia în funcție de domeniul tău, dar săptămână productiv?”. Această întrebare nu doar că încu-
există câteva categorii universale care funcționează pentru rajează comentariile, dar ajută și brandul să înțeleagă mai
majoritatea brandurilor. Aceștia sunt esențiali pentru cre- bine nevoile și obiceiurile publicului său. Genul acesta de
area unei strategii de social media echilibrate și eficiente, interacțiune crește considerabil engagementul.
care să răspundă nevoilor și intereselor publicului țintă.
Conținutul informativ își propune să țină publicul la curent
Conținutul educațional este pilonul care oferă valoare tan- cu ultimele noutăți. Fie că este vorba despre o nouă lansare,
gibilă publicului. De exemplu, o clinică dentară poate posta o promoție sau o schimbare în programul de funcționare,
articole despre igiena orală corectă sau despre beneficiile acest pilon este esențial pentru menținerea transparenței
unui tratament ortodontic. Un brand de cosmetice, pe de altă și încrederii. Tot aici intră și informarea cu privire la
parte, poate oferi tutoriale video despre cum să aplici co- evenimentele externe care au legătură cu obiectul de
rect produsele lor sau sfaturi despre îngrijirea pielii în func- activitate sau cu anunțarea unei anumite zile speciale, cum
ție de tipul acesteia. Acest tip de conținut nu doar că educă, ar fi Ziua internațională a sănătății.
10 JURNALUL DE ESTETICĂ