Page 10 - Revista_nr108
P. 10

marketing



                                             PILONI DE CONȚINUT PENTRU


                                                            SOCIAL MEDIA:


                                               CUM SĂ CONSTRUIEȘTI O


                                        STRATEGIE SOLIDĂ ȘI EFICIENTĂ


                                                                                    BY RALUCA ZDROBIȘ




      Pilonii de conținut sunt teme majore sau categorii care defi-  dar poziționează brandul ca expert în domeniu, ceea ce
      nesc strategia de comunicare a unui brand în social media.   sporește credibilitatea și atrage audiența care caută soluții
      Aceștia sunt fundamentul unei astfel de strategii, oferind di-  eficiente.
      recție, coerență și diversitate în comunicare. Sunt puncte de
      referință, structuri care asigură că toate postările sunt alinia-  Conținutul inspirațional își propune să motiveze și să creeze
      te la valorile, obiectivele și mesajele brandului. Fiecare pilon   o legătură emoțională cu publicul. De exemplu, un brand
      răspunde unei nevoi sau dorințe specifice a publicului țintă,   care vinde produse pentru îngrijirea părului poate împărtăși
      fie că este vorba de informare, educație, divertisment sau   poveștile reale ale clienților care au obținut rezultate vizibile
      inspirație.                                            după  folosirea  produselor,  iar  acest  tip  de  postare  este
                                                             adesea însoțit de imagini „înainte și după”. Un exemplu mai
      De exemplu, dacă reprezinți o clinică de estetică, pilonii de   profund poate fi o poveste personală a unui client care, după
      conținut ar putea include sfaturi pentru îngrijirea pielii, po-  o schimbare de look, a recăpătat încrederea în sine, ceea ce
      vești inspiraționale ale pacienților, detalii despre proceduri   poate inspira și alți clienți să încerce produsul. Emoția vinde,
      și chiar postări interactive care să încurajeze feedback-ul.   iar acest tip de conținut rezonează profund cu audiența.  
      Acești piloni funcționează ca un ghid care te ajută să creezi
      conținut consistent și atractiv, indiferent de platformă.    Conținutul de divertisment aduce un element de relaxare și
                                                             bucurie. Videoclipurile scurte și amuzante sau provocările
      Pilonii de conținut nu sunt doar un exercițiu creativ, ci un   interactive sunt exemple perfecte. Un brand de modă, de
      element strategic esențial pentru orice brand. Aceștia aduc   exemplu, poate crea provocări în care urmăritorii își arată
      claritate și structură, transformând social media într-un in-  stilul personal folosind un hashtag specific și tag către brand,
      strument puternic de comunicare.                       iar cele mai originale postări pot fi premiate cu vouchere de
                                                             reduceri sau produse gratuite. Un alt exemplu poate fi un
      O mare greșeală în social media este postarea aceluiași tip   brand de cafea care postează un videoclip amuzant despre
      de conținut, fără a avea varietate. Un exemplu major sunt   „cum arată dimineața fără o cană de cafea” sau o parodie
      conturile saloanelor de manichiură, care postează exclusiv   despre cum fiecare își începe ziua cu cafeaua preferată.
      poze cu manichiuri! Publicul este suprasaturat, nu mai inter-  Aceste postări sunt atractive și ușor de distribuit, crescând
      acționează cu postările, iar contul nu mai crește și nu mai   astfel vizibilitatea brandului într-un mod natural.
      este recomandat către persoanele care nu îl urmăresc. În
      felul acesta, contul nu mai poate fi folosit ca un instrument de   Conținutul conversațional este esențial pentru crearea unei
      promovare și creștere a business-ului.                 comunități online active și implicate. Prin întrebări deschise,
                                                             sondaje sau provocări, un brand invită audiența să partici-
      Tipuri de piloni de conținut                           pe activ la discuții și să interacționeze cu ceilalți membri ai
      pentru social media                                    comunității. Un exemplu simplu, dar eficient, ar fi o posta-
                                                             re de tipul: „Care este secretul vostru pentru un început de
      Pilonii de conținut pot varia în funcție de domeniul tău, dar   săptămână productiv?”. Această întrebare nu doar că încu-
      există câteva categorii universale care funcționează pentru   rajează comentariile, dar ajută și brandul să înțeleagă mai
      majoritatea brandurilor.  Aceștia sunt esențiali pentru cre-  bine nevoile și obiceiurile publicului său. Genul acesta de
      area unei strategii de social media echilibrate și eficiente,   interacțiune crește considerabil engagementul.  
      care să răspundă nevoilor și intereselor publicului țintă.
                                                             Conținutul informativ își propune să țină publicul la curent
      Conținutul educațional este pilonul care oferă valoare tan-  cu ultimele noutăți. Fie că este vorba despre o nouă lansare,
      gibilă publicului. De exemplu, o clinică dentară poate posta   o  promoție  sau  o  schimbare  în  programul  de  funcționare,
      articole despre igiena orală corectă sau despre beneficiile   acest pilon este esențial pentru menținerea transparenței
      unui tratament ortodontic. Un brand de cosmetice, pe de altă   și încrederii.  Tot aici intră și informarea cu privire la
      parte, poate oferi tutoriale video despre cum să aplici co-  evenimentele externe care au legătură cu obiectul de
      rect produsele lor sau sfaturi despre îngrijirea pielii în func-  activitate sau cu anunțarea unei anumite zile speciale, cum
      ție de tipul acesteia. Acest tip de conținut nu doar că educă,   ar fi Ziua internațională a sănătății.
      10   JURNALUL DE ESTETICĂ
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15