Page 12 - Revista_nr102
P. 12

marketing






                         GREȘELI  PE  CARE  SĂ  LE  EVIȚI



                         DACĂ  VREI  O  PREZENȚĂ  PE


             7 SOCIAL  MEDIA  CARE  ATRAGE



                                                                  by Raluca Zdrobiș – Marketing Wizard



      Prezența pe rețelele de socializare a devenit esențială pen-  2.  Nu ești autentic
      tru orice afacere sau brand care dorește să se conecteze cu
      publicul său țintă. Cu miliarde de utilizatori activi în întreaga   Autenticitatea  conținutului este extrem de importantă. Uti-
      lume, platformele de social media oferă o oportunitate ex-  lizatorii vor să se poată conecta cu persoana/brandul din
      traordinară de a ajunge la audiențe diverse și de a construi   spatele ecranului. Vor să vadă reușite, dar și eșecuri, vor să
      relații autentice cu acestea. Strategiile de social media sunt   vadă puncte forte, dar și vulnerabilități, vor să vadă conținut
      mai importante ca niciodată și asta pentru că platformele   autentic pentru a vedea, de fapt, realitatea. De la felul în care
      online folosesc algoritmi complicați pentru a decide ce   sunt făcute postările, la ce exprimă ele, la modul în care se
      conținut să arate utilizatorilor.                      răspunde la mesaje, urmăritorii vor să vadă că în spatele
                                                             brandului sunt oameni la fel ca ei, oameni reali.
      Pe măsură ce algoritmii rețelelor de socializare devin tot
      mai sofisticați, este important ca  brandurile  să înțeleagă   3.  Ștergi comentariile negative
      modul în care aceștia funcționează și să își ajusteze strate-
      giile în concordanță. Algoritmii determină ce conținut este   Engagementul este reprezentat de totalitatea acțiunilor
      promovat și distribuit către utilizatori, luând în considerare   făcute de către utilizatori: vizualizări, comentarii, aprecieri,
      factori  precum  angajamentul, autenticitatea  și  relevanța.   salvări, repostări, distribuiri de link-uri externe și trimiterea
      Tocmai de aceea este impotant să știm ce trebuie să facem,   postărilor prin mesaje. Cu cât utilizatorii efectuează mai
      dar și mai important, să știm ce trebuie să evităm pentru a   multe dintre aceste acțiuni, cu atât postarea va obține o mai
      avea o prezență pe social media care atrage și implică au-  mare vizibilitate și va fi recomandată și distribuită către un
      diența, și nu una care rămâne neobservată în peisajul digital   număr mai mare de conturi.
      aglomerat.
                                                             Comentariile contribuie la creșterea engagementului și
      Iată șapte greșeli pe care ar fi bine să le eviți!     vizibilității,  indiferent  dacă sunt  pozitive  sau  negative.  Mai
                                                             mult decât atât, comentariile negative nu doar că stimulează
       1.    Postezi conținut de calitate scăzută            engagementul la fel de mult ca cele pozitive, dar oferă și o
                                                             oportunitate de a demonstra valorile brandului prin modul
      Conținutul de calitate se definește prin capacitatea sa de a   în care se gestionează situațiile dificile. Atitudinea adoptată
      aduce valoare utilizatorului. Indiferent dacă este sub forma   în fața acestor comentarii le oferă urmăritorilor o imagine
      unei postări amuzante sau a unei surse educaționale de in-  clară despre identitatea brandului.
      formații, fie că se prezintă sub forma unui tutorial pas cu pas
      sau a unui videoclip ce ilustrează anumite procese sau ser-  Până la urmă, un răspuns empatic și conștient, orientat spre
      vicii, sau pur și simplu sub forma unor sfaturi utile, esențial   soluționarea problemei, acolo unde este posibil, demon-
      este ca utilizatorii să rămână cu beneficii în urma consumu-  strează  că  brandul  este  dedicat  satisfacerii  clienților  săi.
      lui acestuia.                                          Greșelile vor apărea întotdeauna; modul în care acestea sunt
                                                             abordate face diferența dintre un brand în care poți avea în-
      Conținutul generic, care este preponderent orientat spre   credere și unul în care nu poți. În mod ideal, comentariile
      vânzări și care este lipsit de autenticitate, nu doar că nu va   negative trebuie adresate cu compasiune și înțelegere, dar
      reține interesul utilizatorilor, dar nici nu va atrage atenția   și fermitate.
      acestora asupra contului de social media și nu îi va determi-
      na să devină urmăritori.                                   4.  Nu folosești subtitrări

      Pe lângă tipul de conținut, trebuie acordată o atenție de-  Subtitrările sunt adesea subevaluate, cu toate că reprezintă
      osebită și modului în care acesta este realizat și formatat.   o modalitate ideală de a oferi utilizatorilor o înțelegere mai
      Imaginile de calitate inferioară nu vor atrage și nu vor păstra   bună a contextului și posibilitatea de a urmări un videoclip
      atenția utilizatorilor. Indiferent dacă este vorba de fotografie   fără sunet, fie la locul de muncă, în spații publice sau în me-
      sau video, conținutul trebuie să fie clar, să nu fie mișcat sau   dii zgomotoase.
      blurat.
      12   JURNALUL DE ESTETICĂ
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17