Page 12 - Revista_nr102
P. 12
marketing
GREȘELI PE CARE SĂ LE EVIȚI
DACĂ VREI O PREZENȚĂ PE
7 SOCIAL MEDIA CARE ATRAGE
by Raluca Zdrobiș – Marketing Wizard
Prezența pe rețelele de socializare a devenit esențială pen- 2. Nu ești autentic
tru orice afacere sau brand care dorește să se conecteze cu
publicul său țintă. Cu miliarde de utilizatori activi în întreaga Autenticitatea conținutului este extrem de importantă. Uti-
lume, platformele de social media oferă o oportunitate ex- lizatorii vor să se poată conecta cu persoana/brandul din
traordinară de a ajunge la audiențe diverse și de a construi spatele ecranului. Vor să vadă reușite, dar și eșecuri, vor să
relații autentice cu acestea. Strategiile de social media sunt vadă puncte forte, dar și vulnerabilități, vor să vadă conținut
mai importante ca niciodată și asta pentru că platformele autentic pentru a vedea, de fapt, realitatea. De la felul în care
online folosesc algoritmi complicați pentru a decide ce sunt făcute postările, la ce exprimă ele, la modul în care se
conținut să arate utilizatorilor. răspunde la mesaje, urmăritorii vor să vadă că în spatele
brandului sunt oameni la fel ca ei, oameni reali.
Pe măsură ce algoritmii rețelelor de socializare devin tot
mai sofisticați, este important ca brandurile să înțeleagă 3. Ștergi comentariile negative
modul în care aceștia funcționează și să își ajusteze strate-
giile în concordanță. Algoritmii determină ce conținut este Engagementul este reprezentat de totalitatea acțiunilor
promovat și distribuit către utilizatori, luând în considerare făcute de către utilizatori: vizualizări, comentarii, aprecieri,
factori precum angajamentul, autenticitatea și relevanța. salvări, repostări, distribuiri de link-uri externe și trimiterea
Tocmai de aceea este impotant să știm ce trebuie să facem, postărilor prin mesaje. Cu cât utilizatorii efectuează mai
dar și mai important, să știm ce trebuie să evităm pentru a multe dintre aceste acțiuni, cu atât postarea va obține o mai
avea o prezență pe social media care atrage și implică au- mare vizibilitate și va fi recomandată și distribuită către un
diența, și nu una care rămâne neobservată în peisajul digital număr mai mare de conturi.
aglomerat.
Comentariile contribuie la creșterea engagementului și
Iată șapte greșeli pe care ar fi bine să le eviți! vizibilității, indiferent dacă sunt pozitive sau negative. Mai
mult decât atât, comentariile negative nu doar că stimulează
1. Postezi conținut de calitate scăzută engagementul la fel de mult ca cele pozitive, dar oferă și o
oportunitate de a demonstra valorile brandului prin modul
Conținutul de calitate se definește prin capacitatea sa de a în care se gestionează situațiile dificile. Atitudinea adoptată
aduce valoare utilizatorului. Indiferent dacă este sub forma în fața acestor comentarii le oferă urmăritorilor o imagine
unei postări amuzante sau a unei surse educaționale de in- clară despre identitatea brandului.
formații, fie că se prezintă sub forma unui tutorial pas cu pas
sau a unui videoclip ce ilustrează anumite procese sau ser- Până la urmă, un răspuns empatic și conștient, orientat spre
vicii, sau pur și simplu sub forma unor sfaturi utile, esențial soluționarea problemei, acolo unde este posibil, demon-
este ca utilizatorii să rămână cu beneficii în urma consumu- strează că brandul este dedicat satisfacerii clienților săi.
lui acestuia. Greșelile vor apărea întotdeauna; modul în care acestea sunt
abordate face diferența dintre un brand în care poți avea în-
Conținutul generic, care este preponderent orientat spre credere și unul în care nu poți. În mod ideal, comentariile
vânzări și care este lipsit de autenticitate, nu doar că nu va negative trebuie adresate cu compasiune și înțelegere, dar
reține interesul utilizatorilor, dar nici nu va atrage atenția și fermitate.
acestora asupra contului de social media și nu îi va determi-
na să devină urmăritori. 4. Nu folosești subtitrări
Pe lângă tipul de conținut, trebuie acordată o atenție de- Subtitrările sunt adesea subevaluate, cu toate că reprezintă
osebită și modului în care acesta este realizat și formatat. o modalitate ideală de a oferi utilizatorilor o înțelegere mai
Imaginile de calitate inferioară nu vor atrage și nu vor păstra bună a contextului și posibilitatea de a urmări un videoclip
atenția utilizatorilor. Indiferent dacă este vorba de fotografie fără sunet, fie la locul de muncă, în spații publice sau în me-
sau video, conținutul trebuie să fie clar, să nu fie mișcat sau dii zgomotoase.
blurat.
12 JURNALUL DE ESTETICĂ